Co jíst pro krásnou pleť – Lenka Jilemnická

fotka Lenka
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Sdílím zde článek věnující se stravě v kontextu nejen pro krásnou pleť od výživové poradkyně Lenky Jilemnické. Kontakt na paní Lenku najdete na mém webu v menu „Doporučuji“ či uvádím níže na konci článku. Tara 2021

Pleť potřebuje kvalitní péči i kvalitní výživu. Základem je pestrá strava, bohatá na vitamíny a minerály, dostatek spánku, čisté prostředí, omezení stresu a dostatečný příjem tekutin. Mají-li se živiny a odpadní látky rychle a správně pohybovat, potřebuje mít tělo skutečně dostatek tekutin. Skvělá je voda a díky obsahu antioxidantů také zelený čaj.

Pravidelným užíváním antioxidantů a kvalitních bílkovin, můžeme výrazně ovlivnit stav naší pokožky.

Antioxidanty jsou látky hojně se vyskytující v pestrobarevném ovoci a zelenině (vitamíny C a E, karoteny a různé fytochemikálie), které bojují proti vzniku volných radikálů. Existuje jasný vztah mezi množstvím antioxidantů v kůži a její strukturou. Pokožka s nízkým obsahem antioxidantů je hrubší, zatímco pokožka s jejich vysokým obsahem bývá hladší a pružnější.

Bohužel významné procento antioxidantů se ničí při zpracování potravin.

Antioxidanty najdeme zejména v bobulovitém ovoci, jako jsou jahody, borůvky, brusinky a další, které podporují regeneraci pokožky, pomáhají proti vráskám a zpomalují proces stárnutí. Díky vysokému obsahu vitamínu C podporují tvorbu kolagen a přispívají k elasticitě pleti. Proto je důležité mít na paměti, že pro správnou tvorbu kvalitního a funkčního kolagenu je nutný vitamín C.

Kolagen je nejdůležitější bílkovinou v lidském organismu. Jednotlivé částečky jsou vzájemně propojeny a vytváří silná vlákna, která tvoří strukturu buněk, tkání a orgánů v těle. Kolagen tvoří 30 % hmotnosti všech bílkovin člověka, 10 % celkové hmotnosti člověka a až 70 % kůže. S přibývajícím věkem dochází k deficitu kolagenu, což je mimo jiné příčinou tvorby vrásek.

Existuje řada typů kolagenu, typ I je nejrozšířenější, představuje 90 % kolagenu v organismech, je přítomen v pokožce, šlachách, kostech a zubech.

Držením přísných, často až drastických diet nevědomky výrazně omezujeme přísun kolagenu. Běžně se prezentuje, že jeho nedostatečný příjem stravou se může projevit různými způsoby – drolením zubů, prověšenou a vytahanou kůží, vrásčitým obličej, lomivostí nehtů, řídnutím kostí.

Nejlepší zdroje kolagenu v naší stravě jsou kostní vývar, želatina a další potraviny s vysokým obsahem bílkovin, jako jsou játra, jídla z vnitřních orgánů zvířat, hovězí maso, kuřecí maso, volně žijící ryby, čočka, fazole, arašídy a parmazán.

Já osobně mám dobrou zkušenost s hydrolyzovaným kolagenem z mořských ryb a doporučuji ho i svým klientům v rámci redukčního programu.

Další důležitou skupinou potravin pro krásnou pleť jsou semínka a ořechy.

Především lněná semínka a dýňová semínka jsou zdrojem omega-3 nenasycených mastných kyselin, které mají protizánětlivé účinky. Z ořechů jsou to především vlašské ořechy. Tyto cenné složky kvalitních tuků vyživují pleť. Přísun živin z těchto potravin brání tvorbě vrásek, zvyšuje pružnost pokožky a čistí ji.

Z olejů pak doporučuji kokosový olej, má silné antibakteriální a antivirové účinky. Je bohatým zdrojem esenciálních mastných kyselin a vitamínu E. Díky těmto látkám konzumace kokosového oleje udržuje pleť pružnou, hebkou a bez vrásek.

Také se nezapomeňte starat o svá střeva, protože čistá zdravá střeva = čistá pleť! Dopřejte jim dostatek vlákniny, alespoň 35g za den.

Co pleti škodí?

Krásné pleti škodí stres, nedostatek spánku, kouření, nadměrné pití slazených nápojů, nedostatečný příjem vody, nadbytek rafinovaného cukru, tučná, smažená, těžce stravitelná jídla a nadbytek alkoholu.

NEZAPOMEŇTE, ŽE KAŽDÁ ŽENA MÁ V SOBĚ BOHYNI:-)

Autorka článku Lenka Jilemnická (2021), sdílelo s jejím svolením.

Kontakt:

Lenka Jilemnická

telefon +420 737 854 718

www.hubnislenkou.cz

 

 

 

 

 

 

Odběr novinek

S radostí sdílím tipy & návody pro celistvou BIO Beauty ženy. Rovněž další zajímavé informace a inspiraci pro Život. Dozvíte se také o připravovaných akcích. Budu se těšit:-) Tara
Copyright © 2020 Tara Scarlett, design by JAN HANZL